post

Jak mít zdravé nehty? Vitamíny Vám jdou na pomoc

Jak všechny dobře víme, k tomu abychom měli krásné nehty nestačí pouze zajít jednou za měsíc k manikérce. Chce to každodenní péči o ruce, a hlavně o správný příjem vitamínů, které se postarají o zdraví naších nehtů.

Co všechno víme o nehtech?

Jeho základní části je nehtová destička, která v sobě obsahuje keratin. Ta prochází nehtovým lůžkem, poté odumírá a stává se z ní nehet, o který se dále různými úpravami staráme. Jeho hlavní smysl je v tom, aby chránil prsty, a také vytvářel nátlak na okolní kůží, která nám přesněji předává informaci o předmětech, kterých se dotýkáme.

Co je příčinou jejich třepení a lámaní?

Za tímto problémem může stát stres, který na nás každý den tlačí a ovlivňuje náš každodenní život. Také na naše nehty mají vliv okolní podmínky jako například zimní mrazy. O ruce by jsme se měli v takovém počasí starat mnohem více. Nesmíme zapomenout na chemické přípravky, které každodenně přichází do vztyku s naší pokožkou, proto nezapomínejte na silikonové rukavičky. Avšak hlavním a základním důvodem je nedostatek minerálů a vitamínů v našem těle.

Jaké minerály a vitamíny jsou pro nehty důležité?

Mezi nejdůležitější minerály patří hořčík, křemík a zinek. Hořčík ve vysokém zastoupení nalezneme například v mandlích, které jsou nejen zdravé ale i velmi chutné. Křemík můžeme hledat mezi luštěninami, zatím co zinek ve velkém zastoupení můžeme najít v ústřicích.

Vitamín, který je pro naše nehty na prvním místě – vitamín A. Jeden z nepodstatnějších vitamínu pro celé naše tělo. Na jeho přítomnosti záleží kvalita našeho zraku ale i naše pleť. Nalezneme ho v bohatém zastoupení například v játrech, rybím tuků ale i v tučné rybě, vejcích a mléčných produktech. Nesmíme zapomenout na vitamín A v podobě beta karotenu, který se nachází v mrkvi ale i ostatní zelenině a ovoci.

Základ je v pestré stravě

Můžete vyzkoušet ty nejrůznější vitamíny v lékárnách, ale základem zdraví vašich nehtů je v příjmů správné stravy. Dejte si ke snídaní více ořechu a k večeři více zeleniny. Nezapomínejte na dostatečný každodenní příjem vody a vaše tělo Vám řekne děkují.